George Simion a cheltuit 3 milioane de euro pe publicitate doar la Realitatea Plus. Ilie Bolojan anunță măsuri dure: „Fondurile publice trebuie reglementate”

Campania electorală a lui George Simion din turul al doilea al alegerilor prezidențiale a atins un nou record în România. Potrivit datelor oficiale publicate de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), candidatul AUR a cheltuit 27,9 milioane de lei în doar două săptămâni de campanie – dintre care 15 milioane de lei (circa 3 milioane de euro) au mers direct către Realitatea Plus, prin firma DBV Media House, controlată de familia Păcuraru, potrivit stiri online.

Campanie-record într-un timp record

Site-ul de investigații snoop.ro a analizat structura cheltuielilor și a arătat că Realitatea Plus a fost principalul beneficiar al bugetului de publicitate electorală al lui George Simion. În plus, DGI Multimedia Design – firma apropiată de AUR – a primit alte 3,2 milioane de lei, iar Hirschkorn Verlag und Media SRL, deținută de Claudiu Catargiu, a încasat 350.000 de lei pentru promovare online.

boulder-collide.com

În total, AUR a investit în media și online într-un ritm care depășește, potrivit surselor din industrie citate de HotNews.ro, bugetul anual al unor companii mari din sectorul privat din România. Diferența? Campania AUR a consumat toți acești bani în doar 14 zile.

Bolojan: „Se impune o reglementare clară a banilor publici”

Întrebat despre aceste sume, președintele interimar al României, Ilie Bolojan, a declarat miercuri, într-o conferință de presă susținută la Cotroceni, că este necesară limitarea și reglementarea subvențiilor publice alocate partidelor.

„Sumele care sunt alocate partidelor politice pot fi reduse în perioada următoare, dar mai ales reglementate. Aceste fonduri trebuie direcționate spre profesionalizarea membrilor, traininguri, schimburi de experiență – nu spre manipularea spațiului mediatic”, a explicat Bolojan, citat de HotNews.ro.

Subvenții politice: creștere de 26 de ori în 8 ani

Jurnalistul Laurențiu Ungureanu a adus în discuție o investigație semnată de Cristian Andrei (Snoop.ro), care arată că subvențiile publice pentru partide au crescut de 26 de ori în ultimii 8 ani, ajungând la aproape 380 milioane de lei anual. Această sumă nu include și rambursările de campanie, unde apar zeci de milioane de euro în plus.



În acest context, Ilie Bolojan a confirmat că are în vedere o reformă a finanțării politice, inspirată din modelul german, în care subvențiile se acordă doar pentru activități educative și administrative ale partidelor – nu pentru publicitate excesivă sau influență media.